همایش موشن گرافیکس در دانشکده قدسیه ساری برگزار شد
همایش موشن گرافیکس در آموزشکده قدسیه ساری برگزار شد
موشن گرافیکس در ساری
همایش موشن گرافیکس، روز چهارشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۴ با سخنرانی عمارعیسی پور و حضور استادان و دانشجویان« دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه قدسیه ساری» برگزار شد.
ابتدای مراسم رییس دانشکده قدسیه خانم دکتر علوی، در سخنانی کوتاه ضمن تبریک هفته پژوهش به فعالیت های پژوهشی دانشکده قدسیه اشاره کرده و از کلیه اساتید و گروهها و واحد پژوهش و دانشجویان فعال در فعالیتهای پژوهشی تشکر و قدردانی نمود ایشان همچنین فعالیتهای پژوهش بنیان هنرجویان و استادان را ضروری دانست و به جایگاه موشن گرافیکس در جامعه و اهمیت این رشته اشاره کرد.
در ادامه عمار عیسی پور شرح کوتاهی درباره چیستی و چرایی موشن گرافیکس و جایگاه آن در دنیای معاصر ارائه داد. او پیشرفت تکنولولوژی و ظهور رسانه های جدید در حوزه ارتباطات را عامل پیدایش این رشته دانست. عیسی پور تاکید کرد که موشن گرافیکس به عنوان یک رشته بین رشته ای و تنها ابزار مورد استفاده در رسانه های جدید شده است؛ او در ادامه گفت:
«پیشرفت تکنولوژی، امکانات و گستره ی جدیدی برای هنرمندان، طراحان و صاحبان برندها به وجود آورده است. امکاناتی از قبیل رسانه های دیجیتالی، رسانه های زمان محور و رسانه های تعاملی که به واسطه آن ابزارهای جدیدی خلق شده اند. تمامی این پیشرفت ها نوع جدیدی از ارتباطات را تعریف کرده و درک آدمی را از جایگاه خویشتن متفاوت کرده است. نتیجه این پیشرفت ها برای طراحان و متخصصین ارتباط تصویری افزایش و گسترش کیفیت ارتباط با مخاطبین بوده است.»
عیسی پور درباره جایگاه این رشته گفت: «موشن گرافیکس به عنوان قدرتمند ترین ابزار برای رسانه های جدید با ترکیب تصویر، نوشتار، صدا و حرکت، پیام را از طریق رسانه به مخاطب می رساند. به عبارت دیگر موشن گرافیکس را می توان ابزاری برای زندگی بخشیدن به تصورات و خیال آدمی خواند. »
او با معرفی پیشگامان موشن گرافیکس و اشاره به تاریخچه پیدایش آن - در اوایل پیدایش سینما - افزود: «این رشته در دو دهه اخیر به دلیل پیشرفت و انقلاب در تکنولوژی و گسترش رسانه ها، به اوج خود رسیده و در ابعاد گسترده ای ظاهر شده است.»
عمار عیسی پور در ادامه حیطه های حضور و ژانرهای موشن گرافیکس را با نمایش آثار عنوان بندی فیلم، هویت شبکه های تلویزیونی، موزیک ویدیوها، برنامه های تلفن همراه، آگهی های تلویزیونی، برنامه های رسانه های تعاملی به حاضرین معرفی کرد.
در پایان برنامه، آثار موشن گرافیکس عمار عیسی پور به نمایش در آمد.
در ادامه عمار عیسی پور شرح کوتاهی درباره چیستی و چرایی موشن گرافیکس و جایگاه آن در دنیای معاصر ارائه داد. او پیشرفت تکنولولوژی و ظهور رسانه های جدید در حوزه ارتباطات را عامل پیدایش این رشته دانست. عیسی پور تاکید کرد که موشن گرافیکس به عنوان یک رشته بین رشته ای و تنها ابزار مورد استفاده در رسانه های جدید شده است؛ او در ادامه گفت:
«پیشرفت تکنولوژی، امکانات و گستره ی جدیدی برای هنرمندان، طراحان و صاحبان برندها به وجود آورده است. امکاناتی از قبیل رسانه های دیجیتالی، رسانه های زمان محور و رسانه های تعاملی که به واسطه آن ابزارهای جدیدی خلق شده اند. تمامی این پیشرفت ها نوع جدیدی از ارتباطات را تعریف کرده و درک آدمی را از جایگاه خویشتن متفاوت کرده است. نتیجه این پیشرفت ها برای طراحان و متخصصین ارتباط تصویری افزایش و گسترش کیفیت ارتباط با مخاطبین بوده است.»
عیسی پور درباره جایگاه این رشته گفت: «موشن گرافیکس به عنوان قدرتمند ترین ابزار برای رسانه های جدید با ترکیب تصویر، نوشتار، صدا و حرکت، پیام را از طریق رسانه به مخاطب می رساند. به عبارت دیگر موشن گرافیکس را می توان ابزاری برای زندگی بخشیدن به تصورات و خیال آدمی خواند. »
او با معرفی پیشگامان موشن گرافیکس و اشاره به تاریخچه پیدایش آن - در اوایل پیدایش سینما - افزود: «این رشته در دو دهه اخیر به دلیل پیشرفت و انقلاب در تکنولوژی و گسترش رسانه ها، به اوج خود رسیده و در ابعاد گسترده ای ظاهر شده است.»
عمار عیسی پور در ادامه حیطه های حضور و ژانرهای موشن گرافیکس را با نمایش آثار عنوان بندی فیلم، هویت شبکه های تلویزیونی، موزیک ویدیوها، برنامه های تلفن همراه، آگهی های تلویزیونی، برنامه های رسانه های تعاملی به حاضرین معرفی کرد.
در پایان برنامه، آثار موشن گرافیکس عمار عیسی پور به نمایش در آمد.